Anyaként az élet

Anyaként az élet

Élet egy totyogóval

2023. március 18. - kissvinczelaura

Szia kedves Olvasó!
Mai téma: Élet egy totyogóval, hogyan is éld túl ezt az időszakot.

Miért is nehéz ez az időszak?

1-2 éves korra az ember már azt várná, hogy könnyebb lesz minden, de nehezebbek lesznek. Már nincs napi több alvás, nincsenek hosszú alvások, ami alatt gyorsan be tudnám hozni a lemaradásokat. Már nem csak néhány babajáték van szétszórva a szőnyegen, hanem a gardrób tartalma is. Már nincs olyan, hogy beleteszem kisfiamat a kiságyba, és elvan egy ideig, mert ő folyton menne és pakolna.

Mert már fáradt vagyok, és sokszor zombinak érzem magam. Régóta nem aludtam egy jót.

Mert már nem én döntöm el, hogy mikor és mit csináljunk, hanem a kisfiam dönt, én meg csak rohanok, megmentem, intézem stb. Ezért néha már úgy érzem, hogy kicsúsznak kezem közül a dolgok. 

Hogyan lehet ezt kibírni?

1. Rendszer
Kisfiamnak is, és nekem is szükségem van egy nagyjából követhető napirendre, amiben ő kimozoghatja magát, felfedezheti amit akar, és emellett nekem is van egy lélegzetvételnyi pihenő időm. Általában a reggeleket szoktam kihasználni, amikor felkelt és evett, mert akkor egy ideig elvan..ilyenkor szoktam megcsinálni/előkészíteni mindent. Utána játék, irány a játszótér/séta, aztán amikor hazaérünk akkor megint megpróbálkozok a házimunkával, mert sikerült kellően lefárasztani és akkor egy kicsit megint el játszik, aztán ebéd idő, utána pedig a délutáni alvás, majd pedig 1,5-2,5 óra múlva kezdődik előröl: egy kis közös játék, esetleg mégegy rövidebb séta...

2. Biztonságos játék
Kell egy olyan hely a lakásban, ahol biztonságosan játszhat a gyerek, és nem kell mindig utána szaladgálni. Erre például szuper ötlet a babakarám, sajnos mi azt kihagytuk (utólag már bánom is).De ha nincs babakarám, ahogy nekünk sincs, akkor pedig kell egy szoba, ahol szabadon/biztonságosan játszhat (legyen ez a hálószoba vagy akár a gyerekszoba). Jó tanács...ha lehet, akkor legyen elzárva ajtózárral vagy biztonsági ráccsal, hogy ne tudjon kijönni.

3. Harc a pelenkázás
A pelenkázás-öltözködés nálunk most nagy harc.
Ami nekünk bevált, hogy könnyebb legyen:

- Olyan tárgy, amit máskor nem kaphat meg nagyon le tudja kötni.
- Ha nagyon nem megy, akkor mesével szoktuk még elvonni a figyelmét.

4. Élvezd!
Minden életkornak megvan a maga szépsége. Nálunk például Bendegúz kezd egyre értelmesebb, kíváncsibb lenni. Számtalan jelét adja annak, hogy mennyire szeret, milyen kis mókás illetve kedves tud lenni. Ki kell élvezni ezt az izgalmas időszakot, sokat játszunk és nem aggódok a holnap miatt. Észre kell venni, hogy mennyi csodát tartogat minden egyes nap a gyermek!

Csak így lehet túlélni, és ha nekem megy, akkor neked is menni fog!

Legyen csodás hétvégéd! Hétfőn érkezem az újabb poszttal.
Laura.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kissvinczelaura.blog.hu/api/trackback/id/tr6918074638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása